- Home
- Aktuelt
- Tilskud til fratrædelsesordninger
Fordelingssekretariatet yder tilskud til frivillige fratrædelsesordninger indgået efter reglerne i Finansministeriets cirkulære om aftale om frivillig fratræden af 21. december 2021.
Fordelingssekretariatets tilskud omfatter øverste leder, øvrige ledere i grundskolen, kostafdelingsledere, lærere og børnehaveklasseledere.
Ifølge cirkulæret kan der kun indgås aftaler om frivillig fratrædelse i forbindelse med personalereduktioner, og det forudsættes, at den ansatte kan gå på alderspension på fratrædelsestidspunktet.
Fordelingssekretariatet yder tilskud til op til 2 års tilkøb af ekstraordinær pensionsalder for medlemmer af P25/Efterlønskassen og tilskud til op til 2 års indbetaling af ekstraordinært pensionsbidrag for medlemmer af Lærernes Pension. Fordelingssekretariatets tilskud udgør 75% af tilkøbsbeløbet/bidraget for ansatte på 62 år eller mere og 50% af tilkøbsbeløbet/bidraget for 60-61-årige.
Ansøgningsmateriale findes på vores hjemmeside www.fordelingssekretariatet.dk under ”Øvrige”, ”Fratrædelsesordninger”.
Sammen med tilskudsansøgningen skal skolen indsende kopi af aftalen mellem skolen og den ansatte formaliseret af vedkommende organisationsrepræsentant (TR)/Organisationen og dokumentation fra pensionskassen for, at tilkøbsbeløbet/bidraget er indbetalt.
Tilskuddet udbetales, når Fordelingssekretariatet har modtaget dokumentation for, at tilkøbsbeløbet/bidraget er indbetalt, og tilskudsbetingelserne i øvrigt er opfyldt.