Digitalisering af vikarområdet — ændringer i indberetningsfrister og dispensationer

 

Fra uge 8 2026 kan skolerne begynde at indberette vikartilskud for januar og februar 2026 via den nye portal.

For at sikre den bedste mulige overgang til den nye portal for både skolerne og sagsbehandlerne i Fordelingssekretariatet, er der ændret frister i vikarområdet.

Indberetningsfristen for vikarskemaer for december 2025 ændres til 30. januar 2026.

Sidste frist for at søge dispensation for fravær i januar – november 2025 vedr. vikartilskud ændres til 15. januar 2026.

Sidste frist for at søge dispensation for fravær i december 2025 vedr. vikartilskud vil være 15. februar 2026.

Indberetningsfristen for vikarskemaer for januar 2026 ændres til 31. marts 2026 (samme frist som for februar 2026).

Om os

Fordelingssekretariatet har til formål at fordele tilskud til friskoler og private grundskoler i henhold til Lov om friskoler og private grundskoler.

Læs mere

Videovejledninger

Tilmelding til ServiceNyt og Frist-sms

Du kan tilmelde dig vores månedlige nyhedsbrev ServiceNyt ved at sende os en email til fskr@fskr.dk

Du kan tilmelde dig Frist-sms ved at sende os en email til fskr@fskr.dk og oplyse os dit mobilnummer