- Home
- Aktuelt
- Ansøgning om tilskud til generel befordring i skoleåret 2025/26
Vejledning vedrørende ansøgning om tilskud til generel befordring udsendes på mail den 23. september. Hvis skolen ønsker at søge tilskud til generel befordring, skal skolen senest 31. oktober indsende filen ”257 – Udtræk elever” via Eunomia (”Befordring – Send elevfil”) til Fordelingssekretariatet. Det er vigtigt, at eleverne er godkendt af bopælskommunen, før filen indsendes til Fordelingssekretariatet.
Vi forudsætter, at skolens forældre er orienteret om, at elevdata videregives til Fordelingssekretariatet. Dataene i ”257 – Udtræk elever” omfatter alle skolens elever, da alle elevers befordringsberettigede elevkilometre indgår i beregning af skolens tilskud til generel befordring.
Orienteringen kan f.eks. ske på skolens indmeldelsesblanket, eller hvor skolen ellers orienterer forældrene om, hvem skolen videregiver oplysninger til.