Hvis du ønsker at klage over Fordelingssekretariatet eller vores afgørelser, skal du følge nedenstående procedure.
En klagesag er:
I afgørelsen af, hvem der kan klage følger Fordelingssekretariatet Forvaltningslovens regler vedr. klageberettigelse. Det vil sige, at klageren som udgangspunkt skal have en væsentlig, individuel interesse i sagen. Sagsparter er altid klageberettigede.
Klagen skal derudover være skriftlig og modtaget inden for den fastsatte klagefrist, der fastsættes til 8 uger.
Alle klagesager skal - uden undtagelse og uanset til hvem de er stilet - forelægges for sekretariatschefen.
Klagesager forelægges for bestyrelsen som øverste administrative klageinstans med mindre sekretariatschefen som remonstrationsinstans har givet klageren fuldt medhold i klagen.
Klagesager over sekretariatschefen forelægges af souschefen for bestyrelsesformanden, der tager stilling til klagen.
Fordelingssekretariatet har til formål at fordele tilskud til friskoler og private grundskoler i henhold til Lov om friskoler og private grundskoler.
Du kan tilmelde dig vores månedlige nyhedsbrev ServiceNyt ved at sende os en email til fskr@fskr.dk
Du kan tilmelde dig Frist-sms ved at sende os en email til fskr@fskr.dk og oplyse os dit mobilnummer