- Home
- Administration
- Klagesagsprocedure
Hvis du ønsker at klage over Fordelingssekretariatet eller vores afgørelser, skal du følge nedenstående procedure.
En klagesag er:
- En klage over en afgørelse, som Fordelingssekretariatet har truffet i en sag.
- En klage over, at interne og eksterne regler for afgørelser ikke er blevet overholdt.
- En klage over udstedelse af regler.
- En klage over Fordelingssekretariatet som sådan, sekretariatets faktiske handlinger eller mangel på samme (passivitet).
- En klage over et bestyrelsesmedlem, en leder eller en medarbejder i sekretariatet.
I afgørelsen af, hvem der kan klage følger Fordelingssekretariatet Forvaltningslovens regler vedr. klageberettigelse. Det vil sige, at klageren som udgangspunkt skal have en væsentlig, individuel interesse i sagen. Sagsparter er altid klageberettigede.
Klagen skal derudover være skriftlig og modtaget inden for den fastsatte klagefrist, der fastsættes til 8 uger.
Alle klagesager skal - uden undtagelse og uanset til hvem de er stilet - forelægges for sekretariatschefen.
Klagesager forelægges for bestyrelsen som øverste administrative klageinstans med mindre sekretariatschefen som remonstrationsinstans har givet klageren fuldt medhold i klagen.
Klagesager over sekretariatschefen forelægges af souschefen for bestyrelsesformanden, der tager stilling til klagen.